Geçmiş ölmeden, saflık olmadan, nasıl bilgelik olabilir? Deneyim olmadan, bilgi olmadan, deneyimleyen olmaz.
Bilmek, bilgisiz olmaktır; bilmemek bilgeliğin başlangıcıdır….
Krishnamurti, Öğrenme ve Bilgi Üzerine
Bugün İşlenen Konular:
Paradigma: Eğitim, Diğer Alanlarda Değişimler ve Değişimin Aşamaları
Eğitim ve Diğer Alanlarda Değişimler: Değişimi Yönetmek
Değişimin Aşamaları ve Yönetimi
Bilmek, bilgisiz olmaktır; bilmemek bilgeliğin başlangıcıdır….
Krishnamurti, Öğrenme ve Bilgi Üzerine
Bugün İşlenen Konular:
Paradigma: Eğitim, Diğer Alanlarda Değişimler ve Değişimin Aşamaları
Eğitim ve Diğer Alanlarda Değişimler: Değişimi Yönetmek
Değişimin Aşamaları ve Yönetimi
Çeşitli Öğrenme ve Öğretme Kaynaklarını incelemek: CD ve Internet Ortamında
21. Yüzyıl Becerileri: Dünyada ve Türkiye de Durum
21. Yüzyıl Becerileri: Dünyada ve Türkiye de Durum
12 yorum:
İkinci güne birinci günün değerlendirmesiyle başlayıp paradigma kavramı üzerinde durduk. Değişimi yönetmenin aşamalarından “Uyarlama ve Değişime Katkı Sağlamanın” değişim için olmazsa olamazlardan biri olduğu ve 21. yüzyıl becerileri üzerinde duruldu. Sanırım gün sonunda yaptığımız Eylem Planı ve sunum günün unutulmazları arsında yerini aldı.
Gün sonunda yaptığımız çalışmaları değerlendirdiğimde toplumdaki birçok paradigmanın değiştirilebileceğinin farkında olduğumu gördüm. Vizyonun geliştirilmesinde ve izlenmesinde yöneticinin rolü ve eğitim alanındaki paradigma değişikliklerinin aşamalı olarak açıklanması ilgimi çekti. 21. yüzyıl becerileri konusunda hazırlamış olduğumuz eylem planının beğenilmesi mutluluğumuzu bir kat daha arttırdı. 844 Numaralı Teknoloji ve Liderlik Forumu katılımcılarının neşeli ve dinamik ekibi ile bir gün daha çalışma yapmanın sevinciyle günü noktaladık.
RİSK ALMAK
Gülmek; "Saf" denme riskini göze almaktır.
Ağlamak ise; "Duygusal" görünme riskini.
Birine yakınlaşmak; "Kendini kaptırma" riskini,
Duygularını açmak; "Kendini ortaya koyma" riskini,
Hayalleri ve düşünceleri sergilemek ise; "Onları başkasına kaptırma" riskini göze almaktır.
Sevmek; "Karşılık görememe" riskini...
Yaşamak ise; "Ölme" riskini göze almaktır.
Umutlanmak; "Hayal kırıklığına uğrama" riskini
Çabalamak ise; "Başarısız olma" riskini göze almaktır.
Ama riskler yaşanmalıdır. Çünkü hayatımızın en büyük riski, hiç risk almamaktır. Hiç risk almayan kişi, belki acı ve üzüntülerden korunabilir; Ama büyüyemez, sevemez, değişemez, hissedemez, öğrenemez. Garanti arayışlarıyla zincirlenmiş bir köle olarak yaşarken, Bedelini; özgürlüğünü kaybederek öder. Sadece; riski göze alabilen kişi hürdür. [ Leo F.Buscaglia ]
2.Gün de güzel geçti. Teşekkürler...
Sisteme alışmaya başladık. Derse ait konuları uyguladıkça anlamaya başladık.
Son derece verimli, grup çalışmaları ve sunumları ile hareketli ve bir o kadar da yorucu bir gün oldu.
Bazı konularda paradigma değişimi olduğunu hissettik.
Bu günkü çalışmalarda bütün arkadaşlarımın birşeyler öğrenme arzularını, sonunda gerçekleştirme sevincini yüzlerinde görmekten oldukça mutlu oldum..Bende dahil tabiki..:))
Merhaba, "Değişmeyen tek şey değişimdir" mantığıyla başladığım 844 numaralı Teknoloji ve Liderlik Forumu Programında bugün değişimin ikinci günü... Paradigma nedir? sorgusuyla yüzleştiğimiz, değişimi yönetmeyle içselleştirdiğimiz, felsefe ve 21. yüzyıl becerileriyle etkinleştirdiğiniz sunumumuzla dersimizi geçte olsa sonlandırdık.. "Bilgi nedir?" sorusuna en güzel cevaptı: "Bilgi, şu anda bilmediğimizdir..." Bilmediğimiz nice Web2.0 konuları hususunda bilgilenmek ümidiyle... :)))
Merhaba Arkadaşlar.
Güne paradigmanın tanımı ve kendi paradigmalarımızı öğrenerek başladık. Kurumumuzda, çevremizde ve ülkemizde hangi paradigmaları değiştirip kahraman oluruz diye arayışlara girdik. Dedik ki önce kendi paradigmalarımızı değiştirdikten sonra ülkemizi, insanımızı da değiştiririz. Eğer bir değişim gerçekleşecekse bu değişimi de biz yönetelim istedik. Bu seçkin ekip gruplara ayrıldık ve 21. Yüzyıl Becerileri ile hemen eylemler hazırlamaya koyulduk. Hazırladığımız birbirinden güzel eylem planları ile her birimiz gittiğimiz yerlerde neler değiştirebileceğimizi, neler ortaya koyabileceğimizi ispatladık. Artık hepimiz 21. yüzyılda insanlarda olması gereken becerileri donanmaya başlamış ve çevresine de kazandırmaya hazır olmanın mutluluğuyla istirahat için sınıflarımızdan ayrıldık.
İkinci gün saat 19.00'a kadar hepbirlikte çalıştık.Özellikle 5 grup tarafından eylem planlarının hazırlanması ve sunulması konusunda tüm gruplar güzel çalışmalar yaptı.herkesin eli,dilini, gönlüne sağlık.
İkinci günümüzde Paradigma üzerinde durulduktan sonra Adnan Hocamızı vermek istediği mesajla devam edip Pervin hanımın güzel sunumu ile eğitim öğretim sunumundan sonra eylem planının grupların sunumu ile saat 20.00 ye kadar çalışmamıza değdi.
Gurupların yaptığı sunular güzeldi. Kimin 1. olacağını merak ediyorum doğrusu...
Yorum Gönder